Таємниця темної кімнати або як я зустрічав кінець світу
Жив був хлопчик з шикарним радянським фотоапаратом, хо-ча вірніше буде сказати: жив був хлопчик і подарували йому одного дня шикарний фотоапарат «Смена-7» і він ним фотографував, чи то зображував красу цього світу на своїх фото. Зображував довго, дуже довго, ще з 12-ти років, коли перед сном йому начитували казку про кольорові слайди.
Фоткав хлопчик з задоволенням, фанатично витрачав час на виготовлення фото з плівки у темному приміщенні при червоній лампі, та з хімічними реагентами. І коли нарешті диво звершувалось – на папері з’являлось зображення, то радості хлопчику не було меж…
Певною мірою на його радість впливав величний Львів зі своєю феєричною старовизною. І хто його знає. як би склалося його життя якби не еволюція. І найцікавіше те, що разом з хлопчиком еволюціонувала і фотографія. Тепер таємниця темної кімнати і червоного світла залишилась у пам’яті посвячених людей. Але у тих людей пам’ять уже не та, тай хлопчик вже не такий.
Сьогодні його фотографії нанизують сучасність на тонке лезо між вимислом та реальністю. Відчуття краси та неосяжності приховані у спалаху об’єктива вже новітньої «цифри». Але як не викручуй через прогрес, диво на тих кольорових картинках залишилось. І цим дивом є ніщо інше, як уміння захоплюватись навколишнім світом. Бачити у простих речах непізнавані, але такі теплі емоції дитячого наіву, безпосередності. Здається, що проглядаються зіниці того хлопчика, котрий марив розмаїттям чорно-білого світу.
Уперше світ став кольоровим, коли він віднайшов свою дівчинку. Вона вирвала його з Львівської античності та віднесла до сонячного Виноградова. Тут він одразу став осяяний мрією про фотовиставку. І якщо на самому початку доводилось виставляти фото прикріплюючи їх прищепками на мотузці удома, то згодом він зажадав цілого виставкового залу.
Щож, хлопчик виріс, аби не казати, що постарів, а правильніше буде висловитись – став солідним мужчиною. І та борідка з просіддю дивним чином пасує його зрілій, сповненій романтики усмішці.
У нашій розмові він зізнався, що пише вірші. Тоді мені спало на думку – фото певно, малює. Малює в уяві той зовнішній світ, проносить через фактори буденності, розфарбовуючи сучасність, так ми маємо змогу насолоджуватись реальним Виноградовом. І зовсім нічого, що та реальність вирвана з сьогодення крізь призму власного сприйняття, зовсім нічого, що куточки міста так уміло приховують відлік часу.
Так чи інакше у наших поглядах застигає чи то осінь, чи весна, чи літо, і навіть зима морозами вкрита. Вулиця в бруківці, з затаєним блиском нічних ліхтарів, сотні емоцій в монументах застиглих віків крізь обличчя людей… Скажете: занадто. А він відповість:
«Я так бачу цей світ, як зображую на своїх фото. Хочу, щоб і інші побачили його як і я – красивим та кольоровим.»
«21 грудня 2012 року з самого ранку я вирішив зустріти Кінець світу на Чорній горі. І ти уявляєш – зустрів. Наростаюче сонце заполонило рожевим світанком краєвид і заховалось в тумані. Дивні кадри думок, але я впіймав мить сонячного повернення. І це було варте того, аби порушити солодкий сон нічного споглядання та зустріти новий початок нового, ще більш прекраснішого дня. А я взагалі люблю фотографувати тишу, коли люди ще сплять удосвіта, або ввечері після чергового жвавого дня, адже тоді місто належить мені та об’єктиву…
Я люблю фотографувати дітей. У їх погляді є якась безграничність, відчуття повноти і простору у маленькому тілі. І тільки їхні оченята фіксують мить, а я її просто ловлю…»
Олег Ільчин народився 5 січня 1958 року. Закоханий у магію мистецтва творення фотографії, мабуть, більше ніж у дружину. Власне, одружився у 1982 році. Тоді ж переїхав зі Львова до Виноградова. На різних етапах розвитку фото-справи, займався як чорно-білою і кольоровою плівковою фотографією, так і фото-слайдами, а тепер – цифровим фото.
Є членом «Спілки фотохудожників Закарпаття». Спілка дає можливість спілкування з різними цікавими людьми йому подібними: тими, котрі «живуть» фотографією. І тут вже спрацьовує сила тяжіння однаково мислячих. Мріє видрукувати фотоальбом про наше місто. І хто його знає, які мрії ще є у сучасного фото-романтика…
Світлана КЕДИК
Залишити відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.