Символи мають сенс: розпис храму

РоздумиСимволи мають сенс: розпис храму

Символи мають сенс: розпис храму

Кожна частина споруди має своє символічне значення, саме воно  визначає тему зображуваного біблійного сюжету. Історично, внутрішнє оздоблення храмів, є напрямом в мистецтві, що має свою систему відображення й здійснюється відповідно до християнських канонів. 

Як воно, зображувати священні сцени?

Інколи є страх, що щось не вийде, – розповідає Іван Гецко. 

Як і в будь-якій творчій справі, необхідне натхнення, – підтримує розмову Володимир Симулик.

– Це для вас звичайний живопис?

Іван Гецко: У жодному разі. Працювати над живописом простіше… 

Володимир Симулик: І морально і фізично. Влітку під куполом спекотно…

Іван Гецко: Саме в цю пору року ми працювали у найвищій точці храму. Взагалі, починали з Вівтаря, далі працювали над Іконостасом – різьблення по дереву це також вид мистецтва, що потребує клопіткого ставлення та вимагає витримки і точності…

– Перед тим як розпочати, можливо, ви молитесь чи вас наставляє священник?

Іван Гецко: Скоріше, це підсвідома молитва, що спонукає до роботи.

Володимир Симулик: Священник цілком довіряє нам. Може висловити побажання, які саме сюжети хоче бачити на стінах храму. 

– Це ви вперше розписуєте храм?

Володимир Симулик: Ні. Це вже 5-й. З нами в команді ще двоє митців з Хуста, вони працюють над орнаментами…

Іван Гецко: Храм Благовіщення Пресвятої Богородиці,  розписуємо другий рік, за місяць-два закінчимо. Працюємо навіть, під час літургії у будні. Люди моляться, а ми малюємо…

Мабуть у цьому є свій шарм – подумалось мені, вірніше, одухотвореність, що спонукає мислити і творити перспективу серцем глядача. Бо як інакше передавати сакральну мить, мить інтиму спілкування кожного вірника з Богом, якого ми, люди, звикли зображувати у людській подобі. 

Мої співрозмовники виявились геть неговіркими. Певно, робота над символами і сенсами занурює їх у спокій в собі та покору життю. Адже, вони працюють над чимось, що містить незриму присутність Бога, і чим більше картина відповідає християнським канонам, тим сильніше відчувається Його присутність, несучи більше благодаті. 

Усміхнених, у благодаті та сонячному промінні, що готувало день до завершення, я їх залишила. Вони ще мили пензлі, збирали фарби… коли я грішною ходою рушила додому. Пам’ятаю, дитиною, мене вражало у церкві все, і здавалось, що живий Боженько дивиться на мене з стін, пильнує аби я раптом не потрапила у геєну вогненну, що дуже лякала. Я тоді малювала у своїй дитячій уяві власні картини про ласкавого Ісусика, його Маму й Тата… й віру в те, що храм – це не просто стіни, в яких проводяться служби, а це сім’я, де панує любов. 

Довідково:

Іван Гецко (1959р.н.) Народився в м. Виноградів. Закінчив Ужгородське училище прикладного мистецтва та Львівський державний інститут прикладного та декоративного мистецтва. Створює паркові скульптури, іконостаси та картини в жанрі сакрального мистецтва.

Володимир Симулик (1958р.н.) Живе в м. Виноградів Закінчив Львівський сільськогосподарський інститут, архітектурний факультет. Був військовим, згодом працював в архітектурному бюро. Працює в стилі живопису.

Світлана КЕДИК

Народилася 24 січня 1981 року поблизу міста Виноградів) – українська письменниця, авторка поезій з вишуканим присмаком еротизму, філософських есе та прозових творів, казок для дітей. Дипломантка конкурсу Коронація слова 2011 в номінації «Романи» за збірку казок “Зірочка”. Лауреатка “Сорочої премії” ім. Петра Сороки (2021) в номінації “Денникова проза” за книгу “Етимологія щастя” Засновниця та редакторка культурно-мистецького інет-видання “Виноградівські Вогні”. Авторка книжок: «Світ Добра» (Карпатська вежа», 2012); «Етимологія щастя» («Український пріоритет», 2020); Співавторка: «Трикутник» («Лілія», 2017)

Залишити відповідь

c

Lorem ipsum dolor sit amet, unum adhuc graece mea ad. Pri odio quas insolens ne, et mea quem deserunt. Vix ex deserunt torqu atos sea vide quo te summo nusqu.

Підпишіться на нас!

А ми триматимемо Вас в курсі останніх новин мистецтва