Мистецька скриня (71)

Картина Миколи Ге « «Що є істина?»Христос і Пілат» має складну історію експонування не лише  у Російській Імперії і Радянському Союзі, а й у Західній Європі. Зокрема і тому на довгі десятиліття питання її створення стало другорядним. Для більшості критиків скандал із цензуруванням картини першими особами країни, забороною її публічного експонування, гнівним захистом Льва Толстого перед меценатом Третьяковим – усе це стосувалося самого образу Христа.

1898 рік,

Львівська національна галерея мистецтв імені Бориса Возницького.

Є певний алгоритм у ставленні до творчості художників, які шукали образів безтурботного «золотого віку». Спочатку вони завойовують публіку театралізованим зображенням минулих епох, спираючись на досконале знання літературних творів і археологічних раритетів, потім їхнє вміння створювати «правдоподібні сцени минулого» гарно монетизується й розпалює критичні пристрасті, а після смерті їх забувають. Ніби минуле як ідеал гармонії поглинуло самих художників у той, улюблений ними час, а їхні твори вмить старіли. Ставали неактуальними. Немодними. Зразками поганого смаку, «відстійного академізму», візуальної вульгарності, гламурного трешу.

Середа, 11 серпня 2021 19:09

Богородчанський іконостас

Додала

Йов Кондзелевич

1698-1705 роки

Національний музей імені Андрея Шептицького у Львові.

Неділя, 27 червня 2021 07:22

Борис і Гліб

Додала

Надіндивідуальні, метафізичні якості для ікони були важливими ще з формування основних іконографічних схем у до іконоборчу епоху.

Хоча це дещо суперечить легенді прос творення першого зображення Богородиці – його приписували євангелісту луці, і майже кожна з ікон, чиє походження так чи інак мало стосунок до Візантії, також комусь персонально приписувалась. Як не замовнику, то дарувальнику, якщо і не відомому художнику(як от Аліпій з Києво-Печерського монастиря був приєднаний до лику святих), то комусь, хто ікону переписав або відреставрував. Що вже казати про тих, хто ікони переховував або викуповував – це був чи не найвірніший залишитись біля образу назавжди. У метафізичному сенсі, звісно.

П'ятниця, 14 травня 2021 16:05

Святий Георгій з житієм

Додала

Ікона, середина ХІ століття,

Національний музей України, Київ.

Образ святого Георгія приживався в Києві складно, попри масштабний задум князя Ярослава. Він шанував цього воїна-великомученика особливо. Оскільки сам хрестився з цим іменем, а й тому побудував буквально впритул митрополичого собору Софії храм і монастир, присвячені юному римському офіцерові ІІІ століття. Від них залишилися нині навіть не руїни –  назва короткого провулку поблизу вулиці Стрілецької.

 Джейм Вістлер

(Джеймс Еббот Мак-Нейл Вістлер (1834-1903))

«Ноктюрн в чорному і золотому. Падаюча ракета»

(1875)

Є певна провіденційна загадка в тому, що одна з найдавніших у світі ікон із зображенням святих Сергія і Вакха зберігається в Києві, а присвячена їм же церква у Римі з 1641 року належить отцям Василіянам, чернечому ордену Української греко-католицької церкви.

П'ятниця, 12 лютого 2021 08:50

Химери і гургульї Нотр-Даму

Додала

Самий відомий собор Нотр-Дам де Парі в Парижі був закладений у 1163 році на місці більш скромного за розмірами романського. А будувався аж до 14 століття.

Павло Фантл «Пісня закінчилась» (1941-1944)

Четвер, 14 січня 2021 07:01

Шедеври на тему зими

Додала

Поль Гоген «Село Бретон у снігу»

Сторінка 1 із 6